Dobro došli na "Tarot dnevnik"


Često kažemo kako nam se nešto slučajno desilo, a onda se posle nekog vremena zapitamo, da li je to zaista bilo slučajno ili sve odvijalo baš kako treba. Takav je bio i moj prvi susret sa Tarotom, jedan video je "slučajno zalutao" na YouTube naslovnu stranu dok sam tražila šta bih mogla da pogledam. Tako je Tarot na mala vrata ušao u moj život. Do tog momenta nisam znala ništa o Tarot kartama, kako uopšte izgledaju, kako se rade tumačenja i šta to karte mogu da nam poruče. Odlučila sam da malo istražim taj zanimljivi Tarot svet na internetu i naišla na bezbroj infromacija o ovoj temi. Kao i većina drugih stvari, Tarot je pomoću interneta postao dostupan svima, ne samo mogućnošću da ljudi dođu lakše do nekog ko će im tumačiti karte, već i do toga da mogu pronaći materijal iz kog će sami moći da proučavaju karte i njihova značenja. Oni koji se tumačenjem Tarot karti bave decenijama, ističu kako je pre tridesetak godina bilo teško doći i do špila karata, a literatura je bila limitirana, te je sam proces učenja Tarota bio dosta teži. Uglavnom bi Tarotom počeo da se bavi neko ko je u svojoj bliskoj okolini imao nekog ko zna da tumači karte, pa je mogao da ga nauči tumačenju, a možda i da nasledi špil koji bi kasnije koristio. Danas je to potpuno drugačije, materijala za učenje je mnogo, a izbor špilova je veliki. 

Kada sam se prvi put susrela sa kartama, ono što je meni bilo najinteresantnije je mogućnost da na osnovu ilustracija koje se na njima nalaze, možemo pomoću sopstvene intuicije da zaključimo šta nam karte poručuju i kako se to uklapa u situaciju tj. pitanje koje smo postavili prilikom izvlačenja karata. Odgledala sam par videa gde Tarot tumači daju karte svojim prijateljima ili članovima porodice koji ne znaju ništa o značenju pojedinačnih karata i pitaju ih da daju svoje mišljenje šta karta poručuje u skladu sa postavljenim pitanjem. Njihovi odgovori su često slični odgovorima koje bi i sami tumači dali, jer iako postoje osnovna značenja svih karata, intuicija i opšti utisak onoga ko karte tumači, daje samom tumačenju nešto što ga čini jedinstvenim. Čitajući o Tarotu često sam nailazila u različitim formama, ali sa istom suštinom, stav da nam Tarot karte daju mogućnost da vežbamo svoju intuicijiu, da nam posluže kao jedan od vidova unutrašnjeg razvoja, ali da nisu metod proricanja sudbine. Karte nam mogu dati smernicu na koje stvari treba da obratimo pažnju, čemu da se posvetimo, šta možemo da promenimo kod sebe kako bi napredovali, ali Tarot tumačenje nije postupak koji će dati kompletan i precizno tačan scenario našeg života u budućnosti. Tarot je neka vrsta putokaza, odgovori iz tumačenja nam mogu pomoći na našem putu, mogu nas podstaknuti da neku situaciju sagledamo iz drugog ugla. Ovakav pristup tumačenju karata me je naveo da se više posvetim proučavanju Tarota, jer oslobađa od određenih predrasuda i stavova da se radi isklučivo o predviđanju budućnosti. Kako je postao pristupačniji putem interneta, ali i razvojem i drugih vidova unutrašnjeg razvoja, Tarot je izgubio tu karakteristiku tajanstvene tehnike proricanja sudbine. Ono što je još interesantno kod Tarota, to je što vam daje mogućnost da otkrijete mnoge druge stvari koje vas mogu zainterestovati. Čim sam napravila prve korake i počela da čitam osnovne karakteristike karti, susrela sam se sa novim stvarima, kao što su povezanost karti sa astrologijom, numerologijom, čakrama, itd. Takođe, otkrila sam da postoje i druge vrste karata, poput Lenormand, Kipper, kao i brojne oracle karte koje nam takođe mogu pomoći prilikom korišćenja Tarota. Bio je to potpuno novi svet za mene koji sam poželela da istražim.

Često se postavlja pitanje ko može da se bavi Tarotom i da li su potrebne neke posebne veštine kako bi se savladale tehnike tumačenja karata. Odgovor je da nema nikakvih ograničenja, ako ste se zainteresovali za Tarot potpuno ste slobodni da krenete da čitate i učite o kartama. Takođe, karte možete proučavati sa ciljem da ih tumačite samo za sebe ili možda samo za krug vaše porodice i prijatelja. Jednostavno, sami možete odlučiti šta vam prija i kako ćete koristiti Tarot. Možda će to biti vaš novi hobi, vreme koje ćete odvoijiti samo za sebe, a možda ćete želeti da to podelite i sa drugima. Jednostavno, gledajte na Tarot kao delove slagalice koje možete slagati na različite načine i kombinovati ih u skladu sa svojom intuicijom.

Jedan od saveta koji se preporučuju Tarot početnicima je da vode svoj dnevnik, gde mogu da beleže osnovna značenja svake karte, kao i da svaki put kada izvuku karte zapišu kako su ih protumačili. Tako je i nastala moja ideja da otvorim blog gde ću pisati o tome kako sam počela da istražujem Tarot. Blog je zamišljen kao moja beležnica u kojoj ću zapisivati sve ono što sam naučila, koji način tj. metod učenja meni najviše odgovara i pratiće moj dalji put kroz Tarot svet. S obzirom da sam karte otkrila tek pre par meseci i da sam još na početku, blog mi se učionio kao dobro mesto gde bih mogla da napravim svoj "Tarot dnevnik". Blog će biti moje mesto za vežbu, a može poslužiti i kao smernica svakome ko želi da samostalno krene u ovu zanimljivu avanturu. 

Hvala na čitanju.

Comments

  1. Odlican tekst. Jedva cekam nastavak. Kratko, jasno i precizno. Rad na intuiciji je nešto na šta bi svi trebalo da obrate pažnju, jer je moje mišljenje da smo intuiciju ugušili dobro namernim savetima naših bližnjih i okoline. Umesto da se držimo svog urođenog navigacionog sistema. Reč intuicija je počela da se upotrebljava kako bi se razlikovalo ono saznanje koje je rezultat opažanja kao takvog, bez učešća promišljanja, od onog saznanja koje je nastalo promišljanjem. Ili jednostavno kao što kažu naši stari : " Neće ga duša."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala. Savremeno društvo sve više sužava mogućnost da slušamo svoj unutrašnji glas, a svi smo se nekada našli u situaciji da imamo signal ali ga ne čujemo, ili ne želimo da ga čujemo zbog okoline. Taj osećaj nikada ne greši.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Učenje Tarota - Kako početi?

Osnovna podela Tarot karata